Jooki, de wifi-speaker voor kinderen, speelt nu ook Spotify

Dankzij Jooki wordt elk kind een DJ, nu ook met de miljoenen tracks van Spotify!

Vandaag kondigt MuuseLabs, de Brusselse Start-up, aan dat hun Jooki ook Spotify ondersteunt. Deze samenwerking geeft ouders een onbeperkte muzikale keuze voor hun kinderen. Kinderen kiezen hun muziek via schattige figuurtjes die gekoppeld worden aan een Spotify afspeellijst.

"Er gebeurd iets absoluut magisch bij het plaatsen van een poppetje op Jooki. De Spotify afspeellijst start ogenblikkelijk. Het is daarenboven heel gemakkelijk om afspeellijsten te koppelen, dit maakt het voor ouders zoveel gemakkelijker.", legt Theodore Marescaux, CEO van MuuseLabs, uit.

"Onze bedoeling is om de interacties binnen het gezin te stimuleren, zonder scherm. Muziek werkt daarvoor geweldig. De samenwerking met Spotify brengt de Jooki-ervaring naar een ongekend niveau."

Spotify & Jooki, hoe werkt het?

Jooki werkt met Spotify Premium en Spotify Premium voor familie-accounts.

Ouders hoeven enkel de Spotify-app te openen, en hun Jooki wordt automatisch herkend. Ze starten een Spotify-afspeellijst, selecteren Jooki en de muziek speelt verder op Jooki! In de Jooki-app kunnen ouders dan een personage koppelen aan de afspeellijst.

Kinderen hebben op hun beurt de poppetjes om de Spotify-afspeellijst op elk gewenst moment te activeren, ook al staat de smartphone uit.

De Jooki ervaring bereikt met Spotify een geheel nieuw niveau

• Spotify-afspeellijsten worden beschikbaar zonder smartphone: kinderen hebben hun ouders niet meer nodig om naar hun muziek te luisteren.

• Jooki blijft veilig: Inhoud wordt gekozen door de ouders, en het geluidsvolume kan op afstand worden begrensd en beheerd.

• Spotify-muziek doorheen het hele huis, zolang Jooki verbonden blijft met de WiFi: Als draagbare speaker kan Jooki naar de slaapkamer, de speelkamer of het terras worden verplaatst.

• Hun favoriete muziek binnen handbereik: kinderen koppelen zoveel nummers als ze willen aan een personage.

• Spotify zonder scherm: kinderen zijn vrij om te bewegen, te dansen en te spelen, zonder het verstarrende effect van een scherm.

Jooki is online beschikbaar op www.jooki.rocks, en dit voor 199€

De beschikbaarheid van Spotify werd op 23 april op onze website gepubliceerd. We vragen u echter om tot 2 mei 2018 geen nieuws over de samenwerking met Spotify te publiceren.

Over Jooki

De slimme muziekspeler voor kinderen

Met Jooki kan de magie van muziek worden gedeeld met het gehele gezin, inclusief de jongsten. Jooki is een 'slimme', schermloze muziekspeler van hoge kwaliteit, die iedereen overal en altijd kan gebruiken. De draagbare speaker heeft een uitstekende geluidskwaliteit, en werd ontworpen om kindvriendelijk én veilig te zijn.
Ouders hebben controle over de inhoud, én het geluidsvolume. Kinderen plaatsen poppetjes op Jooki om te kiezen welke muziek wordt gespeeld. Jooki helpt ouderen hun kinderen een alternatief te bieden voor de vele activiteiten die gepaard gaan met schermen. Ze luisteren naar muziek en verhalen, terwijl ze volledig bewegingsvrij zijn.
Naast Spotify speelt Jooki ook bestanden afkomstig van cd's, iTunes, enz. Jooki ondersteunt ook webradio's en verwacht andere commerciële streamingdiensten ook te gaan ondersteunen in de toekomst.

Jooki krijgt de steun van ST'ART invest, The CoFoundry, Brustart en ondernemers en investeerders zoals Michel Tombroff - voormalig CEO van SoftKinetic en Alan Munn - voormalig CEO van Tomy Europe en Senior VP Hasbro.